Followers

Thursday 17 January 2013

cinta part I

dh lme gler x update entry kt blog aqu ni..al maklum ler bzy memanjang..smpai blog ni pun dh kucar kacir jdnyer... entry aqu kali ini tentang cinta...perlu k cinta ni di luah melalui kata??? patut k perempuan menjadi timba mencari perigi?? patut ke kita menipu kerana cinta??? entry ini akan menerangkan tentang smua persoalan itu

1. perlu k cinta ini di luah melalui kata??
ok bagai admint sndri ler, makin ramai orng makin banyak ragam..makin banyak ragam msty banyak cara orng nk luah kan.. sesetengah orng akan berterus terang dalam soal percintaan ni.. sesetengah orng mudah untuk mengata kan isi hati nya.. tapi prnh x korng pikir..klau orng 2 jenis malu or dia x yakin dia boleh bahagia kan orng 2..mcm ner pulak dia nk luar kan isi hati dia..dia akan luahkan isi hatinya dengan perbuatan. dia akan lebih jadi pnyayang bila berada di sisi orng yang dia syg.. selain perbuatan ada juga dari segi percakapan..biar pun kadng2 mulut kata dia x syg.tapi dalam hati nya betul2 mnyayangi orng tersebut dan kadang2 dia mudah tersentuh dgn stiap percakapan orng yg dia syg.. so cinta bukan hanya perlu di luah melalui kata..bagai2 cara kita boleh luahkan...tapi sebenarnyer cinta yg diluahkan melalui kata akan ada tarikh tamat tempoh(x smua) dan cinta melalui perbuatan lebih mendalam cinta nya..

2. patut k perempuan menjadi timba mencari perigi
bagi admint perempuan tidak perlu timba mncari perigi..kerana perasaan perempuan ini cepat syg kepada orng yang slalu ambik berat padanya. dan slalu ada masa utk nya. biar pun orng tersebut hanya anggap dirinya hanya seorang kawan.. so cinta lah dengan orng yang sayang kan kita..bukan kte yg sayang orng.

3. perlu k kita menipu kerana cinta.
memang betul klau cinta kte perlu kejujuran,keiklasan..kesetiaan dn sewaktu dgn nya..tapi kte kne tgk jgk ..kita tipu sebab apa..kte tpu kerana apa..jika kita tipu untuk biar dia bahagia dgn orng lain n kte redha dia bahagia gan orng lain..x salah..mybe dia lebih bahagia dgn orng lain berbanding dgn kita. tapi kita tipu 2 msty lah tidak melukai ati orng yg kita sayang..

ok ler sampai sini jer ler admint ckp pasal cinta..coz admint bzy skrng ni..ni pun curi2 nk update entry ni utk orng2 yg slalu singgah blog admint..mukim esok lusa admint akn kongsi lagi tentang cinta.. 

No comments:

Post a Comment